torsdag 23 augusti 2012

När något känns klart...


Ni vet den där känslan när man känner att man är färdig med något... 

Den känslan har smugit sig på mig och plötsligt en dag var tanken klar; jag ska lämna min blogg och istället för att vara producent bli en konsument av alla kloka tankar hos er bloggare.

Vid månadsskiftet stänger jag ner den.

Jag har haft några riktigt roliga och intressanta år 
som Fröken Kråknäs.

Många underbara vänner har jag lärt känna genom bloggandet och givetvis kommer jag att titta in till er då och då.

Jag kunde väl aldrig tro att det fanns så många människor som bryr sig så mycket om varandra som i den bloggvärld jag rört mig i.

Snälla och goda kommentarer,
uppmuntrande tillrop,
tips och idéer
och framför allt en stor människokärlek.

Jag blir nästan lite sentimental när jag sitter här och skriver men samtidigt glad över att jag har fått ta del av allt det här.

Tack till er alla som har förgyllt min vardag!

Nu ska jag lära mig nya saker, fördjupa några intressen och känna mig ganska nöjd med livet; 
för det är ju just här och nu det pågår!

Många kramar till er alla vänner!

Katarina

14 kommentarer:

  1. Nej men...Fast jag förstår mycket väl vad du menar och tänker med ditt beslut. Jag tycker att det är tråkigt att du slutar. Jag kommer att sakna dina vackra bilder och raderna du skriver. Kanske du kan ta en paus, skriva något ibland? Jag sparar dig på min lista så att jag ser om du skriver något nån gång. Ha det så bra kära du. Lev och må gott på dina äventyr i livet! :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad gullig du är som sparar mig i "listan". Det värmer mig gott!
      Visst har jag funderat på att enbart ta en liten paus och eventuellt skriva någonting sådär ibland men tror inte att det skulle fungera för mig. Jag är sådär lite antingen eller. Fast det kanske skulle vara en riktig lärdom att inte alltid gå "all in".

      Må så gott med alla dina vackra ord!
      Kram Katarina

      Radera
  2. Jag kommer att sakna dina fina bilder och tankar. Kanske vaknar en lust igen efter en tids träda? Jag, och säkert fler med mig, har tålamod och väntar gärna på något gott om det skulle vankas längre fram:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så härligt det känns att få höra att du har tålamod att "vänta på" mina tankar och bilder. Det gläder mig mycket!

      Ha det gott med dina odlingar, ord och bilder!
      Kram Katarina

      Radera
  3. Förstår så väl det du skriver om känslan att man är färdig!
    Så är det ju i livet, allt pågår inte alltid år från år, när man utvecklas. Man blir ju färdig ibland och måste gå vidare.
    Men skönt är att veta att man kan återkomma :) att inga dörrar stängs att människor och kontakter man fått finns kvar.
    Jag kommer sakna din blogg, fast jag känt dig så kort tid. Känner din värme och klokhet i dina inlägg.
    Lycka till med dina framtida planer, och som du säger livet är ju här och nu.
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det stämmer det du säger att inga dörrar stängs och att de människor man lärt känna här ofta finns kvar. ...och det känns glädjande och tryggt.

      Du är gullig du som skriver att du kommer att sakna min blogg. Det värmer!

      Må så gott i livet här och nu!
      Kram Katarina

      Radera
  4. Kära Katarina,

    Min första (och rent egoistiska tanke) är NEJ! Jag tokgillar ju dig och din härliga blogg. Vi har känt varandra här i bloggvärlden ett bra tag nu och jag är så himla glad att du finns där ute. Dessutom skänker jag dig ofta en tanke eftersom jag ju hade turen att vinna din vackra väska. :) Vi har aldrig träffat varandra men på något vis känner jag att vi har en fin bloggvänskap och jag blir alltid lika glad över dina rader du lämnar hos mig. Alltid lika omtänksamma, kloka och värmande. Jag kommer att sakna dig något vansinnigt här i bloggvärlden. Din röst är viktig och behövs här.

    Men samtidigt så förstår jag och stöttar dig i ditt beslut till 100%. När man känner att det är dags att gå vidare så är det dags. Jag har ju själv funderat i samma banor men har inte riktigt landat i något beslut ännu. Livet förändras och vi med det. Det finns så mycket att göra och så lite tid. Att prioritera det som känns viktigt just nu.

    Jag kommer att sakna dig Katarina men hoppas att du kommer att finnas kvar i bloggvärlden, att kanske till och med blogglusten återkommer i någon form.

    Lycka till med dina framtida projekt och fortsätt njuta av livet här och nu så som bara du kan.

    Stor kram till dig du fina♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi har känt varandra ett tag nu. Vet inte om du kommer ihåg när vi "träffades" första gången. Det gör däremot jag :) Jag vann en film hos dig och det var "Stekta gröna tomater" (denna underbara film). Det lyckades jag med vid min första "titt-in" till dig. Sedan har det blivit många "tittar"...

      Allas våra röster är viktiga och behövs överallt... Du får fortsätta sprida värme och klokskap här i bloggvärlden och sprid lite för mig också ;-)

      Sedan har jag ju ett otroligt bra minne och det minnet viskar något om en "road-trip" med vinden i håret och frihet i blicken när det våras. Den skulle visst gå av stapeln i det vackra Skåne...

      Tack för alla goda och värmande ord!
      Stor kram tillbaka till dig!
      Katarina

      Radera
  5. Jag kommer sakna dig, din fina blogg, dina tankar och fina bilder. Men jag tycker du är klok som följer ditt hjärta och gör det som känns rätt för dig! Ha det så gott kram från vännen Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för fina ord! Just nu leder hjärtat mig till ett riktigt blogg-avbrott. Får se om hjärtat gör några skutt längre fram och vill hoppa in i bloggvärlden igen.

      Ha det gott du med!
      Kram Katarina

      Radera
  6. Men kära du, jag kommer sakna dig och ditt bloggande förfärligt mycket.

    All lycka till dig, bloggvännen.

    Kram

    Ps. Kanske vill du bara vän med mig på fb? Om så är fallet får du gärna kontakta mig på min hotmail. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina uppskattande ord. Kan nog hända att jag hör av mig om fb.

      All lycka till dig med!
      Kram Katarina

      Radera
  7. Jag kommer att sakna din blogg och din kloka inlägg!
    Ta hand om dig!

    SvaraRadera
  8. Bloggen kommer att ligga kvar som den är eftersom jag har en bokutmaning att slutföra. Däremot kommer jag troligtvis inte göra några inlägg.

    Kramar
    Katarina

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...