fredag 19 april 2013

Sött och gott

En dag passerade vi Magnolia Bakery som tydligen är känt från Sex and the City. Trots att jag har sett alla avsnitt hade jag missat det. I vilket fall tittade vi in och möttes av de mest fantastiska cup-cakes i alla möjliga former. Vi bestämde att vi skulle gå tillbaka lite senare och handla men så blev det inte.


Däremot blev det ett stopp i Greenwich Village där vi fick frossa i cup-cakes. Vädret var underbart så vi satte oss in en park och avnjöt våra godbitar.




Det var inte alldeles lätt att välja. För att underlätta för besökarna hade man fina skyltar vid varje sort så att man kunde läsa vad de innehöll för gott.


Jag slog till på en Rocky Road som smakade himmelskt. Man kan tro att den skulle kunna vara så söt att det nästan blir för mycket, men det var den inte utan bara alldeles perfekt.


Den här skylten satt vid sidan av ingången till caféet... Hm... Lite kul...

Ha nu en riktigt skön början på helgen och må så gott!

Katarina

2 kommentarer:

  1. Men så härligt ni har det i det stora Äpplet! Blir riktigt avundsjuk. New York SKA jag åka till en gång, det har jag lovat mig själv. Njut vidare! Kramis från ett regnigt Bergen

    SvaraRadera
  2. Härligt att på flera sätt smaka på staden också, fint med vardagsbilderna!
    Sol fr tina på ön

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...