lördag 30 juni 2012

När förväntningarna tar en omväg

Många av oss känner igen den där semesterkänslan som börjar infinna sig timmarna innan man går på ledighet. Jag kan tänka mig att maken hade gått in i den känslan igår när han stängde ner datorn, låste kontoret och skulle börja sin semester. Han suckade nog tungt när det första som händer är att himlen öppnar sig och regnet vräker ner. Ja, ja, det är väl inte hela världen. 

Bilen är lite trögstartad men han kommer iväg till mataffären för att handla lite. När han sedan ska börja åka hemåt startar inte bilen hur mycket han än försöker. Det slutar med att han får försöka springa och rulla igång bilen utför en liten backe. Inget händer förrän precis när backen tar slut. Då puttrar bilen igång lite i taget och han kan andas ut. Ja, ja ingen skada skedd; bilen startade ju.



Väl hemma berättar jag att jag under dagen har upptäckt att det läcker ur en rörkoppling på toaletten (nyaste kopplingen i huset). Jag hör en djup suck och ser hur han går in på toaletten för att undersöka det hela(han är händig och brukar fixa det mesta som går sönder) Allt slutar i vilket fall med att kopplingen läcker ännu mer och vi måste stänga av vattnet i huset. Efter en tur in till rörmokaren för att få en ny koppling (som inte passade) pluggade han till slut igen röret och vi kunde koppla in vattnet igen.

Första semsterkvällen slutade med hämtpizza och guld till Moa Hjelmer i friidrotts-EM.

Inget av det här innebar något större elände, men det var nog inte så maken hade tänkt sig sin första semesterkväll...

(Vad han gör nu? Är hos rörmokaren för att få hjälp... och efter det? Startmotorn på Toyotan...Kanske?)

Hoppas att solen lyser på er idag!

Katarina

6 kommentarer:

  1. Hos oss tycker jag att det jämnt är så där. Alltid något med nåt.... Hoppas att det är bortgjort för er nu!!

    Kram och trevlig helg + semester till mannen din!

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Det är ju sååå tråkigt när sånt händer och det känns som allt ställs på ända. Desto skönare när det är fixat. En olycka kommer sällan ensam finns det ju nåt dumt ordspråk som heter....
    Lycka till med allt nu!
    Ha en fin helg
    Kram från Ann-Louie

    SvaraRadera
  3. Nix, här lyser ingen sol, det störtregnar.

    Stackars mannen din, jag kan inte hjälpa men jag tänker alltid på Dagobert (jag är dålig på seriefigurer men är det inte Blondies Dagobert som alltid försöker fixa rörledningar och det sprutar överallt) men din verkar helt klart smartare än Dagobert.

    När semestern börjar så kan man tänka sig att resten blir en riktigt bra semester för då är eländet redan gjort! Så tror jag! Tålmodighet segrar!

    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Men stackarn! Ingen vidare start på semestern men förhoppningsvis kan det bara bli bättre och bättre nu. Det hoppas vi på.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Lagningen av kopplingen gick både snabbt och bra. Startmotorn gick inte att fixa så nu är en ny beställd. ...och vi har semester!!!

    Kramar Katarina

    SvaraRadera
  6. Nämen åh... nu skickar jag en extra tanke till honom och önskar extra fina semesterdagar resten av tiden!!
    Hihi, här skriver vi om hastigheter i livet, och så blir det tvärstopp hos er, skönt att det "bara" var bilen...;)

    Tack för att du delar med dig!
    Varm kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...