söndag 24 juni 2012

Jag har så mycket tid...

...jag har inte mer tid än någon annan eftersom vi alla tilldelas 86400 nya sekunder vid midnatt varje nytt dygn. Fast just nu känns det som om jag har hur mycket tid som helst och jag har möjlighet att styra över vad jag gör av tiden. Det är riktig lyx! Jag har semester, ledigt från studierna, inga små barn längre (fast det var underbart det med - allt har sin tid) och förmågan att koppla bort några "måsten" som man aldrig kommer ifrån. 

En som kan konsten att koppla av

All den här tiden innebär att jag kan ligga ute i soffan under paviljongen och läsa hur mycket jag vill, blogga när jag vill, fixa med mina småprojekt, vara social, lägga tid på att laga god mat när jag känner för det osv. Till råga på allt så kan jag njuta av självvald ensamhet kommande vecka då maken och sönerna jobbar hela dagarna. 

Inget plugg för någon i familjen under sommaren

Det gäller att passa på att njuta av det som är nu och samla kraft för det som komma skall. Precis som att vi alla får 86400 nya sekunder varje dygn vet vi att augusti kommer och med den en lång period av många "måsten" (åtminstone för min del). Så istället för att vänta på att sommaren ska komma någon gång så lever jag mitt i den just nu och ena stunden smattrar regnet på paviljongen för att i nästa stund värmas upp av solen. En härlig svensk sommar!

Jag njuter av allt som växer och mognar...

Må så gott allihop!
Katarina

2 kommentarer:

  1. Det låter toppen och helt rätt och riktigt tänkt också! Du gör helt rätt. Det är ju fantastiskt att kunna göra som du gör. Njuta och koppla av, koppla bort vissa saker. Sommaren är här och nu oavsett om det regnar eller ej :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Det låter skönt och framför allt låter det skönt att du kan vara ute, vi har så kallt och så mycket regn att det funkar inte. 10 grader och spöregn och väldigt, väldigt mycket knott gör att jag spenderar mina sekunder inne idag tror jag. Förutom då jag går med hunden och går efter posten (långt borta sitter vår brevlåda), men skönt att kunna styra lite över sekunderna! Ha det riktigt gott!
    Agneta kramk

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...