torsdag 29 september 2011

Varmt och vackert

Vilken underbar dag vi fick i dag. 
Det var både sol och värme. 
Jag trodde faktiskt inte att jag skulle kunna sitta ute på altanen och fika efter jobbet mer i år 
med tanke på allt regnande.
Då känns det nästan ännu bättre när man inte har förväntat det.


Solen gjorde naturen så vacker innan skymningen. 
Höstens färger reflekterade i kapp med varandra.
Hoppas, hoppas att det kan bli så här i helgen också.
Jag har många bilder kvar att ta av all färgprakt.


Jag skulle vilja kunna använda färg och papper för att kunna avbilda allting.
Ibland räcker inte det fotografiska uttrycket till.
Tyvärr så har prestationsångest och dess krav satt stopp för den
konstnärliga biten.

Däremot så vet jag en som är oerhört duktig på att uttrycka sig med färger...
...och det är Tina som visar sina alster på bloggen  tecknartina.

Nu har mörkret fallit och inga höstfärger syns.
Det får bli nya synintryck imorgon.



2 kommentarer:

  1. Ja, det är helt otroligt vilket vackert väder vi har haft!
    Och som alltid bjuder du på så fina bilder!

    Jag riktigt njuter av att ha min lilla juvel här nu så vi kan vara ute o ta härliga promenader o njuta av dessa dagar!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Det är helt fantastiskt vackert väder. Jag har suttit ute idag och både ätit och fikat. Tror knappt att det kan va höst.

    Skulle oxå vilja kunna teckna och måla. Men man fick inte slösa på papper när man var liten, så skulle man använda det så skulle det va ordentligt (bli snyggt med andra ord) så nog sitter prestationsångesten på axeln och knackar och ropar.

    Kram Maria

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...