onsdag 27 april 2011

Målarprojekt

Jag tycker om att måla om saker. 
Man kan verkligen ändra sakers karaktär med lite färg.

Den här gången handlar det om trädgårdsmöbler.
Från början var de brunaktiga och slitna efter några års väder, vind och användning.

Alla delar är nu grundmålade och en stol har fått sin första strykning av den nya kulören som är svart.
Sedan kom regnet...

Det positiva är att jag blev helt nöjd med mitt färgval...
...och det kommer att bli så snyggt på min altan i sommar.

Så här försöker man rädda en nymålad stol undan regnet.



9 kommentarer:

  1. Kul att hitta hit!

    Så fin stolen blev!
    Jag ska också måla mina. Dom är idag avskavd brunfärg:( Men svart var ju kanonfint!!

    Nu kikar jag runt lite här.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Visst är det skojigt att måla!
    Bara förarbetet som är mindre roligt....

    Många fina bilder som du har tagit på vårens blommor. Det känns som om jag kryper omkring där på alla fyra i verkligheten och tittar på dem. Det är alldeles för sällan som jag tar mig tid att studera saker i detalj. Då är kameran bra....., gör att jag ser allt på lite nytt sätt!

    Ha en underbar dag! Här har det slutat regna och solen är tillbaka - hoppas att det blir så hos dig med!

    kram
    /Anneli

    SvaraRadera
  3. Så fint det blev!

    Jag tror jag snart ska sätta igång och måla våra möbler ute på altanen! Men jag funderar på om det inte skulle gå att sprutmåla dem...?!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Stolarna blir ju jätte fina och ändrar sig i karaktären av färgen.
    Åh vad scillan blommar fint.
    Kramar:)

    SvaraRadera
  5. Kikar in och hälsar på dig en sväng och skriver ett par rader :) Kramar från Maria

    SvaraRadera
  6. Superfint med svarta möbler! Ska se nya från plantasjen, hoppas de går in i bilen bara :o/
    Klem Anna

    SvaraRadera
  7. Svart är så snyggt. Vilket bra val :-)

    Ha det gott

    SvaraRadera
  8. Hej hej
    Ny blogg startad....inte vad jag önskade men så är det. Titta gärna in igen och hjälp mig bygga nytt. Lägg dig som följare igen så jag har koll på dig :)Ny adress är: http://mariashrna-njutavlivet.blogspot.com/
    Kramar från Maria

    SvaraRadera
  9. Hej Katarina!

    Vad fint det blev och väldigtläckert med svart. :) Du är duktig du! :) Själv har jag ett gäng stolar och ett bord som borde ha tvättas och målats för lnge sedan men jag måste erkänna att jag har dragit mig för det eftersom javet att detkommer att vara et tidsödande jobb. Men förhoppningsvis får jag ändan ur vagnen och tar tag i det där snart. ;)

    Dina bilder är alltid så fina Katarina! Så nära och intima. Tack för att du delar med dig av allt fint som omger dig. :)

    Ha en fin Valborg och ta hand om dig vännen!

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...