onsdag 9 mars 2011

Så mycket...

...att göra. Tänk att vissa veckor är som magneter, de drar till sig allt som tänkas kan. Den här veckan är precis på det viset. Jag jobbar, är på universitetet, jobbar och går en två dagars Wittingkurs. (Om Wittting är ett okänt begrepp så kan du klicka här så blir du lite klokare) 

Allt var för sig är helt okej men allt på samma vecka blir lite mycket.

Som om det inte var nog så kommer det snö i dagarna tre.

Eftersom jag är den eviga optimisten så tänker jag nu: "Vilken tur jag har som har möjlighet att uppleva allt det här." För på universitetet träffade jag trevliga och roliga männniskor, på jobbet träffade jag sköna kollegor och härliga ungar och resten av veckan får jag träffa inspirerande och kunniga kursledare och deltagare. 

Nu undrar ni säkert hur jag ska få till det där med snön för den kan det ju inte finnas något positivt med. Jodå! Den döljer all skitig och äcklig snö som nu blir vit och fin igen...
...och vi får möjlighet att längta efter våren ett tag till...
Jippie! 


4 kommentarer:

  1. Härligt med en optimist! =)
    Snön försvinner snart ändå, trots att det kommer lite mer just nu!

    Ha en skön onsdag, kram Maria

    SvaraRadera
  2. En positiv Fröken Kråknäs :-)

    SvaraRadera
  3. Spännande med Witting, det ska jag se närmare på!

    Klem Anna

    SvaraRadera
  4. Härligt! :) Och visst är det så att det blir bra mycket trevligare om man försöker se det positivt. Att se möjligheter istället för problem.

    Ha en fortsatt fin vecka Katarina!

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...