fredag 13 september 2013

Älskar hösten...

...ja, det gör jag! Jag älskar färgerna, luften, stillheten och  att se hur naturen börjar gå i ide.


Efter den fantastiska långa och vackra sommaren har hösten fortsatt med samma vackra väder. Just nu åker jag en del bil i mitt jobb tidigt på morgonen och får uppleva de mest vackra vyer över gärden, skogar och vattendrag. Varje gång det blir sådär andlöst vackert tänker jag att jag alltid borde ha en kamera med mig i bilen. Det kan nog inte finnas något vackrare med diset som ligger över landskapet och solens strålar som skiner över vackra höstfärger. Kameran ligger kvar hemma och jag har bilderna kvar i huvudet.


I trädgården står solstolen kvar och funderar på om den ska bli inställd inför vintern, men inte än , inte riktigt än. Tomaterna börjar se lite trötta ut där de står mot väggen eftersom vi inte tänker på att vattna lika ofta som tidigare. Några enstaka rosenknoppar vägrar att ge upp inför hösten och nya höstblommor står i krukorna på trappan istället för sommarens prästkragar.


Lillkatten njuter av trädgårdens alla dofter och följer oss i hälarna vart vi än går i närheten av huset. Som oftast är även gammelkatten med och studerar växtligheten. Snart blir de slöa innekatter när kylan kommer, och det är som om även de vill njuta av sommaren lite till.

Ha en fin helg allihop!
Katarina



8 kommentarer:

  1. Underbara bilder och fin text!
    Varmt.

    Ha en fin helg!

    Kram,
    Anki på Skaftö

    SvaraRadera
  2. Hej K
    vilka underbara bilder :)
    å missa nu inte....

    SATURDAY SHOW OFF

    de e kul att vara med :)
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder! jag älskar också hösten :))

    SvaraRadera
  4. Visst är det något speciellt med hösten. Den absoluta favoriten av årstiderna om man skulle fråga mig. Och väldigt vackra och höstliga bilder.

    SvaraRadera
  5. Så där tänker jag också ofta, att nu skulle man haft kameran! Jättefina bilder du har lagt upp här. Nu blev jag sugen på att gå ut och ta med mig kameran.
    Fin helg till dig också!

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig kattbild :) Vet precis hur det är - vet inte hur ofta jag tänker att jag borde haft med mig kameran i bilen. Telefonen räcker inte alls till.

    Förr var hösten min absoluta favoritårstid. Det var innan jag upptäckte klänningar, barfotaliv och odling. Egentligen tycker jag fortfarande om hösten, men har svårt att förlika mig med att det är så långt till våren :)

    Kram!
    Ha en fin dag!!
    //Linda

    SvaraRadera
  7. Hösten är min favoritårstid och när man fångar den så fint på bild som du just gjort tror jag att många, även dom som inte tycker om hösten, kommer att ändra sig lite! Visst är det en vilsam och vacker tid!

    Så du åkte förbi.....om du tänker dig Nordens Ark (för det åkte du säkert förbi) så bor jag över fjorden och upp i bergen, rakt åt öster! Vi hör vargarna yla om nätterna och berguvarna hoa!

    Hoppas ni hade det bra på Smögen! Det är också ett ställe som blir vackrare och vackrare ju längre årstiderna går.....stilla och rofyllt!

    Agneta kramar

    SvaraRadera
  8. Njuter sååå av dina vackra bilder! Jag älskar också hösten, stillheten och alla vackra färger! Må så gott kram från Maria

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...