söndag 23 juni 2013

Vad jag behöver...

...är en riktigt varm och skön sommar.


Om jag får ägna mig åt riktigt egoistiska tankar en stund och bara tänka på vad jag behöver för att må riktigt bra en liten stund...


...så står sol och värme högt på min önskelista. Jag vill att det ska vara sådär varmt att man måste ha tvärdrag i hela huset innan man lägger sig för att det ska bli uthärdligt. Jag vill också att det ska vara sådär varmt att till och med en badkruka längtar efter kvällsdoppet i sjön. Jag längtar efter så mycket värme att man måste sitta i skuggan och dricka kall fläderblomssaft med isbitar i. Jag drömmer om att det är så varmt att jag måste gå ner i källaren och stå med båda fötterna på betonggolvet en stund för att kyla ner mig.


Just nu så känns det inte som om mina önskningar kommer att uppfyllas. Den fjärde regnskuren för idag blöter ner altan och utemöbler. Jag har sprungit fort bort till torkvindan för att rädda tvätten från regnet. Luftavfuktaren går på högvarv nere i källaren och behöver tömmas ofta. Temperaturen ligger långt ifrån sommarvärme och knotten bara älskar att bita mig. 

Bara så ni vet så kommer jag inte nämna vädret mer i sommar om det inte uppfyller mina önskningar. Om min önskelista blir bönhörd så kommer jag visa mängder av vackra sommarbilder.

Ha många fina sommardagar!
Katarina

5 kommentarer:

  1. Då hoppas och tror vi på mer sommarbilder:)

    SvaraRadera
  2. Jag håller tummarna, hårt, för att dina önskningar ska slå in!

    SvaraRadera
  3. Vi fick i alla fall en varm och regnfri midsommarafton;)!
    Kram Ewa

    SvaraRadera
  4. Hej! Visst längtar man efter sol och värme nu, hoppas det blir så:) Det låter så härligt när du skriver om vädring i huset och kall flädersaft:) Må så gott kram Maria

    SvaraRadera
  5. Det är mycket sommar kvar Katarina och jag hoppas innerligt att du kommer att få just den sommar du önskar. Att du får njuta och ladda kropp och själ full med sommar. Och att vi får se dina vackra sommarbilder här på bloggen. :)

    Ta hand om dig vännen och ha en fin sommar!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...