tisdag 28 september 2010

Växthus

Jag vill ha ett växthus! Förra veckan kom en kollega till mig med en påse nyskördade tomater i alla dess storlekar och kulörer. Gissa om det smakade gott. Då började drömmen om ett växthus gro igen. För ett antal år sedan, väldigt många år sedan kom vi över en mängd gamla fönster. Dessa fönster skulle vi använda till att bygga ett växthus. De lades in i sönernas koja för vinterförvaring och där har de legat sedan dess. Man kan ju undra varför projektet inte har blivit av. En av orsakerna har varit frågan om var vi ska placera växthuset. Vi har en kuperad tomt med många stora träd. Nu har jag bestämt oss!! I sommar bygger vi växthus i det gamla grönsakslandet. Är det nu någon som har tips, idéer, bilder, ritningar o dyl på hur man bygger ett växthus av återvunnet material så tar jag tacksamt emot.






2 kommentarer:

  1. Jag tror att den tänkta placeringen blir bra. Tas den gamla och värdiga rönnen ned kommer också det planerade växthuset att få mera ljus tidigt på dagen.
    Kan de väl lagrade fönster rutorna användas ännu?
    HIH

    SvaraRadera
  2. Fönstren behöver en renovering under kommande vinter. Får se hur många rutor som håller för det. Vi gör ett försök.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...